اولین بار در سال 1372 کتاب عکاسی در قرن بیستم را وقتی از مشهد خریدم، کتابی که به کوشش و ترجمه دکتر ستاری در سال 68 منتشر شده بود
رباعی با چهار مصراع، ظرفی برای بیان اندیشههای تأملبرانگیز و فلسفی است. این انتخاب استعاری، به نظر میرسد دعوتی است برای ورود به دنیایی چندلایه و پیچیده از معنا.
گولدین از بنیانگذاران سبک روزنگارانه یا خاطره مدار ( diaristic) است . از خود می پرسم : سبک شخصی چگونه شکل میگیرد ؟
عکس هایی که می خواهم در باره اشان بنویسم عکس هایی است که مستقیما به روابط انسانی آدم ها ئر عصر حاضر می پردازد که توسط دوربین یوآخیم لادفوگد عکاس دانمارکی ثبت شده اند . و در کتابی با عنوان آلبانییایی ها به چاپ رسیده .
هنرمند، عکسی کاملا رئال ثبت کرده است از بانویی فَرتوت، با بدنی نَحیف، که دستِ وی نشان از تحلیل رفتنِ
شدید عضلاتِ بدن را دارد، به نحوی که گویی تنها پوستی است کشیده شده بر روی استخوان هایِ بدن.
در قاب تصویر، کودکی از دلِ خاک و رنج، میان چادری تیره و دنیایی ناپیدا ایستاده است.
او برخلاف بسیاری از همدورههای خود، به دنبال ثبت درامهایی نیست که «دیدنی»اند، بلکه در پی رؤیتپذیر ساختن چیزیست که معمولاً از چشم میگریزد
تحلیلی بر عکس های طبیعت فرانس لانتینگ
گویی عکاس خواسته است تمام بار رمزگشایی تصاویر، تولید معنا و شناخت خودش و نگاهش را بر دوش مخاطب بگذارد
وجدان بیدار عکاس/ عکس سیاه و سفید ، که درآن نمای نزدیکی از یک خودرو دیده می شود. پنجره ی سمت راست که کاملا در تیرگی فرو رفته ، قابی شده ، برای جای گرفتن زن و کودکی که در بغل دارد.
مجموعهای عکس پیش رو، از نوع «فوتو اسِی غیر ترتیبی» (Non-Ordered Photo Essay) میباشد.
عکاسی سیاه سفید خیابانی جذابیت خاصی در جذب مخاطب دارد. چند ترفند ساده تا بتوانید با سیاه و سفید (مونوکروم) کردن عکسها، به آنها جذابیت ویژهای ببخشید.
عکاسی لزوماً یک دروغ نیست، اما حقیقت هم نیست. باید آماده استقبال از غیرمنتظره بود.
نزدیک شدن به اجسام یک روش عالی برای عکاسی از اشیاء کوچک یا جزئیات یک موضوع است. با این حال شما نمیتوانید با هر لنزی به این اشیاء نزدیک شوید.
انتخاب روش سیاه و سفید یک وسیله ی بیانی متفاوت است که عکاس می تواند به واسطه ی آن به خلاقیت های نامحدودی دست بزند.