فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

درخشش عکاسان ایرانی در مجموعه جشنواره‎های بین المللی بابل
ثبت: 1398/09/30

به گزارش روابط عمومی فیاپ در ایران، در این مجموعه جشنواره عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس (نمایندگی فیاپ در ایران) جوایزی را به شرح زیر کسب کردند.

در جشنواره Le Catalan فرانسه، عکس «به سوی بی نهایت» از عرفان ربیعی دستجردی مدال طلای GPU، عکس «کوره» از بهنام نصری مدال برنز CEF و عکس «شادی کودکانه» از علی سامعی دیپلم افتخار ISF را کسب کردند.

در جشنواره Ripollet اسپانیا، عکس «نگاه» از حمید رضا هلالی مدال طلای فیاپ و عکس «تنها» از وی دیپلم افتخار Afocer، عکس «مردم و گل ها» از سید احسان مرتضوی روبان فیاپ و عکس «شکوه بیابان» از بابک مهرافشار دیپلم افتخار CEF را کسب کردند.

در جشنواره لوگزامبورگ نیز عکس «مردم و گل ها» از سید احسان مرتضوی دیپلم افتخار ISF را کسب کرد.

در این جشنواره ها آثاری از عکاسان ایرانی شامل بهنام نصری، امین دهقان، بابک مهرافشار، امیدرضا پورنبی، امیر علی نواده شهلا، سید احسان مرتضوی، سید رضا جوادی، ابراهیم بهرامی، احسان جزینی، حمیدرضا هلالی، عرفان ربیعی دستجردی، فرزین ناظم زاده، مسعود مطلبی، وحید شریفیان، امیرحسین هنرور، رضا برادران اصفهانی، رضا عاملی پور، علی سامعی، محمد علی شمس الدین، هوتن باباپور، ریحانه شاداب جوپشتی، عرفان آقابابائی و محمد علی شمس الدین در بخش های مختلف پذیرفته شدند.

فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها مؤسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است، در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ مؤسسه ملی در ۵ قاره می‌رسد. فیاپ در هر کشور تنها یک دفتر دارد که در حال حاضر نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» است.

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران