فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

افتتاحیه و اهدای جوایز چهارمین جشنواره عکس خیام
ثبت: 1396/02/31

مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

 طبق اعلام دست‌اندکاران، مراسم افتتاحیه و اهدای جوایز، رونمایی و توزیع کتاب و گواهی پذیرش روز 5 خرداد ماه 96 از ساعت 17:15 با مشارکت خانه هنرمندان در محل خانه هنرمندان تهران آغاز خواهد شد. ورود برای عموم آزاد است. در این مراسم رئیس فیاپ از ایتالیا و مسئول جشنواره های فیاپ از لوگزامبورگ نیز حضور خواهند داشت.

با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان، کنترل اسامی و توزیع ژتون کتاب جشنواره (ویژه شرکت کنندگان) از ساعت 16 آغاز می شود. برای دریافت ژتون کتاب ارایه کارت شناسایی و کدملی شرکت کننده الزامی است. تحویل کتاب جشنواره به دارندگان ژتون کتاب پس از پایان مراسم خواهد بود. به دلیل مشخص بودن اسامی برندگان در کتاب از مراجعین محترم خواهشمندیم تا پایان مراسم صبور بوده و درخواست کتاب ننمایند، زیرا به هیچ عنوان امکان تحویل کتاب تا قبل از پایان مراسم وجود ندارد.

مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره به طور رایگان به تمامی شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی (اعم از پذیرفته‌ شده یا نشده) اهدا می‌شود. (لطفا مراجعین محترم توجه داشته باشند که کتاب جشنواره تنها به کسانی که در چهارمین دوره جشنواره ثبت نام کرده و هزینه آن را پرداخت نموده اند داده می شود بنابراین به کسانی که در دوره های قبلی جشنواره و یا سایر جشنواره هایی که توسط موسسه خانه هنر خیام برگزار شده مانند سلامت روان شرکت کرده اند، کتاب دوره چهارم تعلق نمی گیرد و تنها می توانند در مراسم حضور داشته و از نمایشگاه دیدن فرمایند)  گفتنی ا‌ست با تصمیم دبیرخانه جشنواره، توزیع کتاب برای شرکت‌کنندگان استان تهران صرفا در مراسم اهدای جوایز در خانه هنرمندان انجام می‌شود. لذا شرکت‌کنندگانی که نمی‌توانند در این روز برای دریافت کتاب مراجعه کنند ضروری است نماینده‌ای از جانب خود معرفی نمایند. بدین منظور می بایست فرم معرفی نامه را پر کرده و امضا کرده و به همراه کپی کارت شناسایی معتبر به نماینده خود تحویل دهند. نماینده در ازای تحویل معرفی نامه و کپی کارت شناسایی  شرکت کننده می تواند کتاب را دریافت کند.

  بدیهی است شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها، که در مراسم افتتاحیه در خانه هنرمندان حاضر باشند، می‌توانند کتاب خود را در همان محل دریافت کنند. پس از پایان مراسم، همانند دوره های قبل جشنواره، کتاب‌های شرکت‌کنندگان سایر استان‌ها برای همکاران جشنواره در استان‌ها ارسال می‌شود. اطلاعات تکمیلی در این مورد به زودی در سایت جشنواره منتشر خواهد شد.

شرکت کنندگان شهرستان که تمایل به دریافت کتاب از دبیرخانه جشنواره در تهران را دارند می بایست تا  پیش از مراسم به دبیرخانه اطلاع دهند، در غیر اینصورت کتاب ها برای همکاران جشنواره در استانی که در فرم ثبت نام درج کرده اند ارسال خواهد شد.

   چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - برگزار شد.

  در چهارمین دوره جشنواره 21 هزار و 399  قطعه عکس از هنرمندان 55 کشور جهان به دبیرخانه رسید. داورانی از فرانسه و ایران انتخاب آثار را برعهده داشتند.

آثار برتر جشنواره در ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، عمان، یونان، هنگ کنگ، آرژانتین، روسیه، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، مقدونیه و شهرهای مختلف ایران و چندین شهر آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته خواهد شد. برندگان جشنواره گواهی شرکت در نمایشگاه گروهی از برگزارکنندگان نمایشگاه جشنواره در هر کشور دریافت می کنند.

لینک اسامی پذیرفتگان و نامزدهای جایزه چهارمین دوره جشنواره بین المللی عکس خیام

 اطلاعات تکمیلی در سایت جشنواره

آدرس: تهران، خیابان طالقانی، خیابان فرصت (موسوی) شمالی، ضلع جنوبی پارک هنرمندان (باغ هنر) 

 

 

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران