فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

تمدید مهلت چهارمین جشنواره بین المللی عکس خیام
ثبت: 1395/10/11
انقضاء: 1395/10/30

با توجه به درخواست های مکرر شرکت کنندگان دبیرخانه جشنواره تصمیم به تمدید جشنواره به مدت فقط ۲ روز گرفت. تا شرکت کنندگان ایرانی بتوانند در صورت نیاز در این مدت آثار خود را تغییر دهند. بنابراین سایت جشنواره برای شرکت‌کنندگان ایرانی تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه 12 دی ماه 95 باز خواهد بود و متقاضیان جدید فرصت ثبت‌نام در سایت را داشته و تمامی شرکت ‌کنندگان نیز تا پایان این مهلت می‌توانند عکس‌های خود را حذف، اضافه و یا تعویض کنند.

این زمان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و سایت به صورت خودکار بسته می‌شود. لذا پیشنهاد می‌کنیم ثبت‌نام و تغییرات را به روز آخر موکول نکنید.

دبیرخانه جشنواره اعلام می‌دارد که برای احترام به شرکت‌کنندگانی که مطابق زمان‌بندی جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، در صورتی که مجموع امتیازات شرکت‌کنندگانی که کاندیدای دریافت جوایز بهترین شرکت‌کننده و بهترین شرکت‌کننده ایرانی هستند برابر باشد، شرکت‌کننده‌ای که زود‌تر ثبت‌نام کرده باشد برنده خواهد شد.

 

دبیرخانه دومین دوره جشنواره خیام همچنین توجه تمامی شرکت‌کنندگان را به نکات زیر جلب می‌کند:

 

  1. در زمان واریز وجه به صورت آنلاین نباید از هیچ نوع فیلترشکن یا VPN استفاده کرد. این مسئله سیاست امنیتی سایت بانک‌هاست و ارتباطی به سایت جشنواره ندارد.
  2. در صورتی‌که گزارش پرداخت‌های آنلاین شما عبارت «پرداخت ناموفق» را نشان می‌دهد این عبارت به این معنی است که پرداخت شما ناموفق بوده است. پرداخت آنلاین در سایت بانک اتفاق می‌افتد و ارتباطی به سایت جشنواره ندارد. همانند استفاده از عابربانک، امکان خطا در سیستم بانکی وجود دارد. بنابراین اگر در طی پرداخت ناموفق پولی از حسابتان کسر شود بصورت خودکار در طی ۷۲ ساعت توسط بانک به حسابتان باز خواهد گشت. بنابراین می‌بایست پرداخت آنلاین را به صورت کامل انجام دهید. اگر پرداخت شما موفق باشد از سایت بانک به سایت جشنواره ارجاع داده می‌شوید و می‌توانید عکس‌های خود را آپلود نمایید.
  3. وبسایت جشنواره و پرداخت‌های آنلاین به خوبی کار کرده به طوری که در دو روز آخر بیش از ۷۰۰ نفر موفق به ثبت‌نام و پرداخت آنلاین شده‌اند. بررسی آمار سایت و تجربه ناشی از پاسخگویی تلفنی نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگانی که دچار مشکل پرداخت یا آپلود می‌شوند تکراری هستند و نشان‌دهنده اشکال در کامپیو‌تر، اینترنت یا عملکرد آن‌ها و یا تلاش برای آپلود عکس‌هایی با سایز نامناسب بوده است. اغلب این شرکت‌کنندگان JavaScript را در تنظیمات مرورگر اینترنتی خود بسته‌اند و امکان دریافت پیغام‌های خطا و راهنمای سایت را ندارند. پیشنهاد می‌شود حتما پیش از ثبت‌نام، فراخوان را به دقت مطالعه نمایید.
  4. لطفا برای ثبت اطلاعات از مرورگرهای سافاری، اپرا و اینترنت اکسپلورر ۱۰ استفاده نکنید.
  5. به هیچ‌وجه توسط دو پنجره و به طور همزمان برای دو بخش عکس آپلود نکنید. ابتدا عکس‌های یک بخش را آپلود کرده و سپس به سراغ بخش بعدی بروید.

 

  1. در صورتی‌که بتوانید عکس‌های خود را در بخش «عکس‌های من» به درستی ببینید و عنوان عکس‌هایتان نیز درست باشد بدین معنی است که ثبت‌نام شما کامل بوده و نیاز به اقدام دیگری ندارید.
  2. لطفا از ثبت‌نام‌های تکراری جدا پرهیز کنید چون از سایت پاک خواهند شد. در صورت فراموش کردن رمز عبور از قسمت Forget Password در سایت استفاده کنید. در صورت فراموش کردن نام کاربری از قسمت Forget Username در سایت استفاده کنید.
  3. به تمامی شرکت‌کنندگانی که عکسشان پذیرفته شود گواهی‌نامه شرکت اعطا می‌شود. به تمامی برندگانی که عکس آنها در نمایشگاه های ۵ قاره نمایش داده می‌شود، نیز گواهی‌نامه‌های حضور در نمایشگاه گروهی در هر یک از کشورها به صورت جداگانه اعطا می‌شود.
  4. ممکن است پس از آپلود عکس‌ها، آنها را در اکانت خود با کیفیت پایین ببینید. اشکالی در کیفیت عکس‌ها وجود ندارد و آنچه شرکت‌کنندگان می‌بینند، فقط یک پیش‌نمایش با کیفیت پایین است تا متوجه شوند چه عکس‌هایی را ارسال کرده‌اند. عکس‌ها بر روی سرور جشنواره با همان کیفیت مناسب که توسط شرکت‌کننده آپلود شده ذخیره شده و برای داوری از نسخه با کیفیت استفاده می‌شود. همچنین برای چاپ در کتاب و نمایشگاه فایل سایز بزرگ عکس‌های برنده درخواست خواهد شد.
  5. پس از ارسال عکس روی اکانت، همچنان می‌توان تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه 12 دی ماه 95، آنها را حذف و اضافه کرد یا تغییر نام داد.
  6. کتاب جشنواره به صورت رایگان به تمامی شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود، حتی به کسانی که آثارشان به جشنواره راه پیدا نکند.
  7. اگر در دورهه ای قبل جشنواره خیام شرکت کرده‌اید و هنوز کتاب خود را دریافت نکرده‌اید برای آگاهی از محل دریافت کتاب به این لینک مراجعه کنید.
  8. در بخش های یک تا پنج جشنواره می‌توان عکس‌هایی با موضوع نجوم و نیز عکس‌های چشم‌انداز (Landscape) ارسال کرد، به شرط آنکه عکس ارسالی طبق تعریف آن بخش باشد.
  9. لطفا توجه داشته باشید که تعریف بخش های گردشگری (Photo Travel) و مستند اجتماعی/ فوتوژورنالیسم (Photojournalism) مرتبط با انجمن عکاسی امریکا یا PSA است و فیاپ برای این دو بخش تعریفی ارائه نکرده است.

نکته مهم: بر اساس تعریف انجمن عکاسی امریکا در این دو بخش عکس می تواند یا رنگی باشد و یا سیاه و سفید، اما نمی تواند تک رنگ باشد (مثلا سپیا)، زیرا عکس در این بخش ها باید مستند باشد و عکس تک رنگی که دارای تن رنگی بجز خاکستری (سیاه و سفید) باشد، باعث تغییر واقعیت می شود بنابراین قابل قبول نیست.

چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام در شش بخش با موضوعات: آزاد رنگی، آزاد تک رنگ، شهر من، خلاقه (تغییر واقعیت)، گردشگری و  مستند اجتماعی/فوتوژورنالیسم برگزار می‌شود و علاقمندان تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه 12 دی ماه سالجاری می‌توانند پس از مطالعه فراخوان برای ثبت‌نام به سایت جشنواره مراجعه کنند.

 

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران