فوکوس باشید: هم در زندگی، هم در هنر!

نمایشگاه عکس «Unreported Worlds» در دانشگاه آکسفورد
ثبت: 1395/08/01
انقضاء: 1395/08/30

نمایشگاه گروهی عکس «جهان گزارش نشده» به انتخاب پروفسور Uwe Ackermann از روز جمعه  8 الی21  آبان ماه ۹۵ در گالری بارن کالج جان دانشگاه آکسفورد گشایش می‌یابد.

سعید کوهکن، سید احسان مرتضوی  و سعیده کوهکن از ایران به همراه پروفسور Uwe Ackermann از انگلستان،  Rami Maassarani  از لبنان و Bharat Patel  از هندوستان عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند. در این نمایشگاه 148 عکس از این شش عکاس به نمایش عموم گذاشته می شود.

پروفسور Ackermann در بیانیه نمایشگاه می نویسد: «تجربه بصری ما از جهان تحت سلطه فتوتوریسم با عکس های بی شماری که از طریق سرویس های اشتراک عکس آنلاین بلافاصله به سراسر جهان مخابره می شود قرار دارد.

بسیاری ازما سوژه های یکسانی را عکاسی کرده و عکس هایمان را از طریق رسانه های اجتماعی به عنوان شاخص انتخاب سبک زندگی و به روز کردن پروفایل های آنلاینمان منتشر می کنیم اما نادرترین عکس ها نه توسط بازدیدکنندگان بلکه توسط خود اعضای جامعه گرفته شده اند که بیانگرترکیب مشاهدات و درک و حساسیت نسبت به تولید عکس های موثر از جامعه خویش است.

جهان گزارش نشده دیدن نادیده هاست.نمایشگاهی ست از تفسیر ظریف اجتماعی توسط ناظران دلسوز نگاهیست به روش زندگی معمول اما معنی دار مردم عادی در محیط طبیعی زندگی خود در لبنان،هاییتی، ایران ،اتیوپی و هندوستان. چیزی که روی هم رفته ناپیداست ،توسط شش عکاس به نمایش درمی آید.

دو نفر از عکاسان این نمایشگاه بازدیدکننده های دایم مکان هایی هستند که در آن به عکاسی پرداخته و چهار نفر از جامعه ای که در آن زندگی و کار می کنند عکاسی کرده اند. »

اطلاعات بیشتر در: 

         https://www.sjc.ox.ac.uk/discover/events

کتاب های عکاسی

کتاب های هنر

تجهیزات عکاسی

صنایع دستی ایران